בתי ספר יסודיים

בתי ספר יסודיים

תקשורת בין אישית, הקשבה פעילה
ואיך לפתח שיחה  – לתלמידים בגיל צעיר

עכשיו זה הזמן!!! כלים לחיים כמו תקשורת בין אישית, יכולת הקשבה פעילה כמו גם איך לפתח שיחה עדיף לרכוש החל מכיתה ג' של בית הספר היסודי. במיוחד על רקע העובדה שילדים מגיעים לבית הספר כשהשליטה בסלולרי  ובתקשורת הדיגיטלית כבר מושרשת בבהונותיהם. באלה, מיומנויות ה'אינסטוש' וה'פייסטוש', אי אפשר להילחם, אבל מנגד בהחלט אפשר וחשוב לפתח את המיומנויות הורבליות ולהטביע ב-DNA התקשורתי של הילדים את יכולות התקשורת הבין אישית שדועכת. וזה בדיוק מה שאנחנו מלמדים במערך קורסי הדיבייט לבתי הספר היסודיים במסגרת תוכניות הלימוד הנוספות (תל"ן). והיתרונות רבים:

  • מי היה מאמין אבל הנסיון מלמד שבוגרי הקורסים נשענים פחות על הסלולרי ומשתמשים יותר בכלי תקשורת מקרבת עם חבריהם.
  • התלמידים גם רוכשים תוך כדי הקורס יותר ביטחון עצמי, יכולת הקשבה פעילה, כושר ביטוי גבוה, שימוש באוצר מילים רחב יותר וכפועל יוצא נהנים מהישגים גבוהים יותר.
  • את ההבדל תרגישו מיד ובכל שיעור או פעילות של בית הספר. פתאום יש לתלמידים כלי תקשורת נוספים להשתמש בהם, הם פעילים יותר בשיעור, מבינים טוב יותר את חומר הלימוד והשיעורים עצמם – למורה ולתלמיד – מהנים יותר.
  • עם הנדוניה הזו הילדים עולים לכיתות הבכירות ומשם לחיים עצמם כשהם נטולי פחד במה ואין להם כל חשש מדיבור מול קהל.

חשוב לציין

נמצא שבגילאים הנמוכים (8-12) הגמישות להשתפר היא גבוהה ביותר. בעוד אדם בוגר יוכל לשפר תוך מאמץ כביר ולאורך זמן רק 40% מהחומר הנלמד, ילד ישתפר ב-100% בפרק זמן קצר בהרבה ויטמיע יכולות אלו שילוו אותו כל חייו.

כמה מילים על הקורס ועלינו

קורסי הדיבייט ואמנות ההקשבה לבתי הספר היסודיים הם תהליך שמתפתח לאורך שנה"ל ולא הרצאה חד פעמית. המפגשים מועברים בצורה חווייתית תוך כדי הפעלת הילדים. מערכי השעור מבוססים על מחקרים עדכניים של האוניברסיטאות המובילות בעולם. ההדרכות מהנות וקלות להבנה וליישום.
המנחים כולם עברו את ההכשרות של חברת דיבייטים, הם בעלי ניסיון עשיר בהוראה ולא פחות חשוב… לכולם יש את הניצוץ של אהבת המקצוע בעיניים. וכידוע כשאדם אוהב את המקצוע בו הוא עוסק הוא גם עושה את מלאכתו על הצד הטוב ביותר. עד כה עשרות רבות של בתי ספר פתחו את שעריהם בפנינו והעובדה שמרביתם מגיעים מהמלצות מפה לאוזן שעוברות בין מנהלי בתי הספר רק מעידה עד כמה הקורסים האלה יעילים ומוצלחים.

  • התכנית מאושרת על ידי משרד החינוך – מאגר תכניות חינוכיות, תכנית מס' 2345.
  • התכנית מקדמת את ערכי המתנ"ה (יסודי), תשע"ז, של משרד החינוך, המינהל הפדגוגי.

דיבייטים מתארחים אצל פאולה וליאון בערוץ 12

לפרטים ותיאום פגישה ללא תשלום וללא כל התחייבות
אתם מוזמנים להתקשר אלינו ישירות:

אלירן בן אריה – 054-6658103

שני קמחי – 054-5469442

דילוג לתוכן