בתי ספר יסודיים, חטיבות ותיכונים

בתי ספר יסודיים, חטיבות ותיכונים

תקשורת בין אישית, הקשבה פעילה ואיך לפתח שיחה  – לתלמידים בגיל צעיר

עכשיו זה הזמן!!! כלים לחיים כמו תקשורת בין אישית, יכולת הקשבה פעילה כמו גם איך לפתח שיחה עדיף לרכוש החל מכיתה ג' של בית הספר היסודי. במיוחד על רקע העובדה שילדים מגיעים לבית הספר כשהשליטה בסלולרי  ובתקשורת הדיגיטלית כבר מושרשת בבהונותיהם. באלה, מיומנויות ה'אינסטוש' וה'פייסטוש', אי אפשר להילחם, אבל מנגד בהחלט אפשר וחשוב לפתח את המיומנויות הורבליות ולהטביע ב-DNA התקשורתי של הילדים את יכולות התקשורת הבין אישית שדועכת. וזה בדיוק מה שאנחנו מלמדים במערך קורסי הדיבייט לבתי הספר היסודיים במסגרת תוכניות הלימוד הנוספות (תל"ן). והיתרונות רבים:
  • מי היה מאמין אבל הנסיון מלמד שבוגרי הקורסים נשענים פחות על הסלולרי ומשתמשים יותר בכלי תקשורת מקרבת עם חבריהם.
  • התלמידים גם רוכשים תוך כדי הקורס יותר ביטחון עצמי, יכולת הקשבה פעילה, כושר ביטוי גבוה, שימוש באוצר מילים רחב יותר וכפועל יוצא נהנים מהישגים גבוהים יותר.
  • את ההבדל תרגישו מיד ובכל שיעור או פעילות של בית הספר. פתאום יש לתלמידים כלי תקשורת נוספים להשתמש בהם, הם פעילים יותר בשיעור, מבינים טוב יותר את חומר הלימוד והשיעורים עצמם – למורה ולתלמיד – מהנים יותר.
  • עם הנדוניה הזו הילדים עולים לכיתות הבכירות ומשם לחיים עצמם כשהם נטולי פחד במה ואין להם כל חשש מדיבור מול קהל.

חשוב לציין

נמצא שבגילאים הנמוכים (8-12) הגמישות להשתפר היא גבוהה ביותר. בעוד אדם בוגר יוכל לשפר תוך מאמץ כביר ולאורך זמן רק 40% מהחומר הנלמד, ילד ישתפר ב-100% בפרק זמן קצר בהרבה ויטמיע יכולות אלו שילוו אותו כל חייו.

כמה מילים על הקורס ועלינו

קורסי הדיבייט ואמנות ההקשבה לבתי הספר היסודיים הם תהליך שמתפתח לאורך שנה"ל ולא הרצאה חד פעמית. המפגשים מועברים בצורה חווייתית תוך כדי הפעלת הילדים. מערכי השעור מבוססים על מחקרים עדכניים של האוניברסיטאות המובילות בעולם. ההדרכות מהנות וקלות להבנה וליישום.
המנחים כולם עברו את ההכשרות של חברת דיבייטים, הם בעלי ניסיון עשיר בהוראה ולא פחות חשוב… לכולם יש את הניצוץ של אהבת המקצוע בעיניים. וכידוע כשאדם אוהב את המקצוע בו הוא עוסק הוא גם עושה את מלאכתו על הצד הטוב ביותר. עד כה עשרות רבות של בתי ספר פתחו את שעריהם בפנינו והעובדה שמרביתם מגיעים מהמלצות מפה לאוזן שעוברות בין מנהלי בתי הספר רק מעידה עד כמה הקורסים האלה יעילים ומוצלחים.

קורס תקשורת בין אישית – הכנה מעולה לתלמידי חטיבת הביניים לקראת התיכון ו…

… ויותר חשוב – הכנה לחיים!!! לתלמידי החט"ב כיום חסרים כלי תקשורת בין אישית, יכולת הקשבה פעילה או ניסיון בפיתוח שיחה. נכון, מתמטיקה, אנגלית היסטוריה ושפות זרות חשובים לחיים אבל התקשורת בין אישית, ההקשבה הפעילה והתקשורת המקרבת חשובים עוד יותר. והסיבה פשוטה – על בסיס  הניסיון המצטבר בעשרות בתי ספר בהם העברנו קורסים בתקשורת בין אישית, דיבייט ורטוריקה, התברר כי רמת התלמידים שהשתתפו בקורסים אלו האמירה פלאים. הם:
  • מגיעים להישגים יותר גבוהים
  • נהנים יותר מהלימודים
  • מפתחים את כושר ההקשבה ואוצר המילים
  • תופעות כמו ביטחון עצמי נמוך ופחד קהל פוחתים משמעותית
  • הספק הלימוד בכל שיעור גבוה יותר
  • ולא פחות חשוב… גם למורים קל ומהנה יותר
תכונות אלה מאפשרות ללמוד ביתר קלות ואפקטיביות מתמטיקה, אנגלית או כל מקצוע אחר. ועוד לא דיברנו על התמורות החברתיות. התלמידים מתקשרים אחד עם השני וורבלית במקום "לטקבק", רואים פרצופים במקום "פייסים", מדברים במקום לשלוח "ווטס-אפים"… ומה הפלא? עם ארגז כלי תקשורת כל כך מגוון ויעיל הם מגלים עולמות חדשים (בעצם ישנים אך מעט זנוחים) ומהנים. יתירה מזאת, במסגרת הקורס לומדים התלמידים גם את תורת הנאום והדיבייט ורוכשים כלים כיצד להתגבר על פחד קהל, לשאת נאום, להציג עבודות ופרזנטציות תוך הפגנת עושר שפה ויכולת לרתק מאזינים. הנה בקצרה על הקורס:  

קורסי תקשורת בין אישית, הקשבה פעילה, איך לפתח שיחה…
אינם כלולים במערכת הלימודים והם נרכשים במסגרת התל"ן ועוד.
זהו תהליך שמתפתח לאורך שנה"ל ולא הרצאה חד פעמית. מערכי השיעור המבוססים על מחקרים עדכניים של האוניברסיטאות המובילות בעולם, מועברים בצורה חווייתית, תוך הפעלה מהנה וקלה להבנה ויישום. המנחים כולם עברו את ההכשרות של חברת דיבייטים, הם בעלי נסיון עשיר בהוראה ולא פחות חשוב… כולם מגיעים למפגשים עם ניצוץ אהבת המקצוע בעיניים. וכידוע כשאדם אוהב את המקצוע בו הוא עוסק הוא גם עושה את מלאכתו על הצד הטוב ביותר.

עד כה עשרות רבות של בתי ספר פתחו את שעריהם בפנינו והעובדה שמרביתם מגיעים מהמלצות העוברות מפה לאוזן בין מנהלי בתי הספר, מעידה עד כמה הקורסים האלה יעילים, מוצלחים ומבוקשים.

קורס תקשורת בין אישית המוביל לשדרוג ההישגים בלימודים… ובחיים! 

איפה התקשורת הבין אישית שהיתה טרם עידן הסלולריים? ומה קרה מאז שהסמארטפון כבש את העולם בכלל ואת בני הנוער בפרט? הם הפכו להיות אשפים!!! אשפים בהתכתבויות אין סופיות, בשליטת האצבעות על המקשים, בהורדת אפליקציות, בחיפושים באינסטוש ובפייסטוש…. והתוצאה? אוצר מילים דל מבוסס 'כאילו' ו'כזה', קטעי משפטים, חברויות דיגיטליות, היעדר ריכוז – וגרוע עוד יותר – פגיעה בהישגים ובדידות. ובכן, במיוחד עכשיו, בהגיעם לתיכון, וכשרמת הלימודים אינטנסיבית יותר, קורס דיבייט לתקשורת בין אישית, הקשבה פעילה ותקשורת מקרבת מביא לתמורות מפתיעות:

  • התלמידים מפתחים יכולות הקשבה פעילה המשדרגת את קליטת החומר הנלמד.
  • הם רוכשים אוצר מילים עשיר המרחיב את כושר הביטוי.
  • נהנים מביטחון עצמי מוגבר והיעדר פחד קהל.
  • ההספק ועקומת הלמידה גדלים ומובילים להישגים גבוהים יותר .
  • עושר כלי הביטוי, ההקשבה והקליטה גורם להנאה רבה יותר מהלימודים.
  • ולסיום… גם למורים קל ומהנה יותר.

הרבה יותר מתקשורת בין אישית

לימודי התיכון הם השלב האחרון לפני היציאה לצבא ולאזרחות. הכל מתעצם וגובר – רמת הלימוד, הדרישות, הצורך להשקיע, להיות בפוקוס, כמות העבודות והמבחנים, בחינות הבגרות ועוד. ארגז הכלים שקורס התקשורת הבין אישית מספק לתלמידים ישרת אותם בתיכון ובמסגרות החיים השונות לאחריו: לימודים אקדמיים, עבודה, פיתוח קריירה ובחיים האישיים.
זו הנדוניה האיכותית ביותר שבאפשרותך לצייד בה את התלמידים. שכן, מעבר ליתרונות שמנינו עד כה, הקורס מאמן את התלמידים גם בתורת הנאום והדיבייט ומכשיר אותם לטעון, לנהל משא ומתן, לנאום ללא פחד במה, להציג עבודות ופרזנטציות. הכל נעשה תוך עושר שפה והיכולת לרתק מאזינים.

קורסי תקשורת בין אישית, הקשבה פעילה, איך לפתח שיחה, 

מתבצעים במסגרת התגבור, תל"ן ועוד.

מדובר בתהליך שמלווה את התלמידים לאורך השנה ולא במפגש חד פעמי. חומר הלימוד ומערכי השיעור נשענים על מחקרים עדכניים של האוניברסיטאות המובילות בעולם. זהו לימוד חווייתי המשלב ידע עם הפעלה מהנה וקלה להבנה וליישום.

המנחים וצוות ההוראה שלנו עברו את ההכשרות של חברת דיבייטים, כולם בעלי נסיון עשיר בהוראה ולא פחות חשוב… זו אהבתם את המקצוע והניצוץ בעיניים, איתו הם מגיעים לכל מפגש. עד כה עשרות רבות של בתי ספר פתחו את שעריהם בפנינו והעובדה שמרביתם מגיעים מהמלצות  מפה לאוזן שעוברות בין מנהלי בתי הספר רק מעידה עד כמה הקורסים איכותיים, מרתקים, מהנים ומועילים – הן לתלמידים והן לצוות ההוראה.

  • התכניות מאושרת על ידי משרד החינוך – מאגר תכניות חינוכיות, תכנית מס' 2345.
  • התכניות מקדמות את ערכי המתנ"ה (יסודי), תשע"ז, של משרד החינוך, המינהל הפדגוגי.

דיבייטים מתארחים אצל פאולה וליאון בערוץ 12

לפרטים ותיאום פגישה ללא תשלום וללא כל התחייבות
אתם מוזמנים להתקשר אלינו ישירות:

אלירן בן אריה – 054-6658103

דילוג לתוכן